сряда, март 08, 2006

Хората връщат hi-tech уреди, защото не разбират как работят


Половината от всички многофункционални устройства, върнати в магазините за компютърна техника, са напълно здрави, но клиентите не могат да разберат как работят.
Това сочат резултатите от изследване на Техническия университет в Айндховен.

Според анализаторите оплакванията и дори връщането на стоки често се дължи на лошия дизайн, но в повечето случаи компаниите производители не им обръщат внимание.

Вълна от разнообразни електронни джаджи - от MP3 плейъри до системи за домашно кино, заля пазара през последните години, но потребителите все още срещат трудности при инсталирането и употребата им.
В САЩ, например, средностатистическият клиент губи по 20 минути в битка да накара дадено устройство да работи, преди да се откаже окончателно.

Изследователите от Холандия направили експеримент, като дали нови продукти на мениджъри от Philips за тестове през уикенда. Мнозинството се върнали от почивка дълбоко покрусени, защото не успели да стартират устройствата.

Няма коментари: